Hoe werkt het ?

Op de elektrische stuurkolom zit een computer(de ecu). Die computer regelt aan de hand van de snelheid en toerental het niveau van de stuurbekrachtiging. de computer heeft 3 niveau’s namelijk :

MapstuurbekrachrigingSpeed Range
1Maximaal0-29 kmh
2Medium29-72 kmh
3Minimaal72+ kmh

Normaal gesproken in een Opel Corsa krijgt deze ecu het snelheid signaal door van een sensor. Deze sensor zit helaas niet in de volkswagen t3. Daardoor heb je een controller nodig die de computer voor de gek houdt. Er zijn 2 verschillende controllers namelijk een automatische en een handmatige.

De handmatige controller :

Hoe de stuurhulp aan te passen:

  • Afstelknop volledig linksom gedraaid – geen stuurhulp.
  • Afstelknop volledig rechtsom gedraaid – maximale stuurbekrachtiging.
  • Tussen deze twee punten heeft u verschillende tussenliggende stuurhulp niveau’s.

De automatische controller :

Het nieuwe systeem analyseert voortdurend de kracht die door de bestuurder op het stuurwiel wordt uitgeoefend en past automatisch het niveau van de stuurassistentie aan. Als de bestuurder dus enige kracht op het stuurwiel uitoefent (bijvoorbeeld bij het parkeren), zal de besturing automatisch de maximale ondersteuning geven. Als de bestuurder zich op de snelweg bevindt, zal hij een kleine kracht op het stuurwiel uitoefenen en zal de besturing automatisch worden uitgeschakeld, zodat de bestuurder bij hogere snelheden zeer nauwkeurig kan sturen.

Echter, in deze verkoop is een LED inbegrepen. De installatie van de LED is optioneel, u installeert deze alleen als u dat wilt. Deze LED geeft de bestuurder op elk moment het niveau van de assistentie aan. Er zijn 5 stuurhulpniveaus beschikbaar.