Stap 4 :

Bij stap 4 gaan we de motor weer terug plaatsen in de de t3! Als heel het GTI blok voorbereid is dan kunnen we de motorsteunen al gaan plaatsen aan het blok dit is makkelijker om van te voren te doen.

blok terug hangen :

Het motorblok is nu gereed om terug in de bus gehangen te worden. Let op en kijk van te voren hoe de motorsteunrubbers er uit zien, als ze er slecht uit zien met scheuren etc kan je ze beter vervangen door nieuwe.

aansluiten van de koelslangen:

Nu het motorblok terug hangt kan je beginnen met alles weer terug aan te sluiten. We beginnen met alle koelslangen. Als je niet meer weet hoe de slangen zaten kan je terug kijken op alle foto’s die je van te voren gemaakt hebt.

aansluiten van de kabelboom:

Wanneer alle slangen zitten gaan we beginnen met het aansluiten van de kabelboom, misschien voor sommige wel het lastigste om te doen. We beginnen met het aansluiten van de kabelboom van de GTI motor met ecu. Plaats je ecu op een vaste plek (achter het achterlicht bijvoorbeeld).

aansluiten van de GTI kabelboom:

  • rood moet op de constante +
  • bruin (2x) moet op de –
  • zwart gaat op de +15 (dat is de geschakelde + door het contact)
  • rood/groen gaat op de +50 (die zit op de startmotor)
  • rood/wit gaat naar de brandstof pomp (+)
  • grijs/wit is de K-lijn oftewel uitlees lijn hier kan je een obdII stekker op aansluiten

Aansluiten t3 kabels/draden:

Aan het begin heb je van je dieselblok een hoop draden los gemaakt. de meeste kunnen terug op de zelfde plek. voor de koelvloeistof temperatuur kan je het koelvloeistof huis wat aan de kopse kant van het blok zit overzetten(daar zit de sensor in) of de draad verbinden met de geel/rood van de koelvloeistof sensor die al op het GTI motorblok zit.