Stap 6

Bij stap 6 gaan we ons verdiepen in het brandstof systeem. Omdat de diesel een mechanische brandstof pomp heeft en we die er uit gehaald hebben moet er een nieuwe pomp geplaatst worden.

De brandstof tank :

omdat er eerst diesel in de tank zat word er aangeraden om een nieuwe brandstof tank te plaatsen. Het is aangeraden om de brandstof tank te pakken die geschikt is voor injectie motoren, dit is omdat er een grotere aansluiting op zit namelijk een van 12mm in plaats van 8 mm. Deze brandstof tank is op verschillende plekken nieuw te bestellen voor zo’n 110 euro. Je kan ook gewoon de oude dieseltank houden. Let wel op dat je deze goed schoon maakt. Er zit wel een risico verbonden aan de nieuwe tank gebruiken en dat is dat de motor kan gaan stotteren/inhouden.

De branstofpomp :

De brandstofpomp moet minimaal 3 bar zijn. De juiste plek om deze te monteren is zo dicht mogelijk bij de tank. Het is aangeraden om deze met rubberen “voetjes” te monteren zodat je zo min mogelijk geluid heb van de brandstofpomp.

Het leidingwerk:

Met de brandstof E10 worden benzine leidingen snel aangetast. Daarom is het verstandig en goedkoper om het grote gedeelte van de brandstofleidingen te maken van koper. Op deze manier heb je in totaal max 1 meter slang nodig om de leidingen te verbinden met het motorblok,brandstofpomp en benzine tank.